Meer comfort en kwaliteit van leven dankzij pompen

Dankzij giften van kringloopwinkel Meerwinkel en Vereniging Gepensioneerden KLM heeft Bardo extra pompen voor onze speciale decubitusmatrassen kunnen aanschaffen.

Bardo had tot voor kort maar drie pompen in bezit om  van de tien patiëntmatrassen hoogwaardige anti-debubitusmatrassen te maken. Voor de resterende zeven kamers dienden er pompen gehuurd te worden (vanwege de hoge aanschafkosten).

Inmiddels hebben we van de giften van deze organisaties twee extra pompen kunnen kopen en daar zijn we ontzettend blij mee! Een heel hartelijk dank aan Meerwinkel en VG-KLM voor hun giften!

Anti-decubitus matrassen worden ingezet als een patiënt een doorligwond heeft of bij pijn tijdens het liggen, of juist ter voorkoming hiervan. Deze matrassen zijn voorzien van banen die door de pomp om en om opgeblazen worden in verschillende hardheden. Hierdoor wisselt de druk op de stuit, hakken, ellebogen en schouderbladen. Dit geeft meer comfort en kwaliteit van leven voor de patiënt. Via het filmpje hieronder legt een verpleegkundige van ons hospice uit hoe een dergelijke pomp exact werkt.

Hospicezorg is in Nederland overigens geen vanzelfsprekendheid. Zo wordt de exploitatie van Bardo mede mogelijk gemaakt door giften, donaties en legaten van particulieren en organisaties. Deze stellen Bardo in staat de noodzakelijke investeringen te kunnen doen, die direct verband houden met de zorg of het verblijf van patiënten in het hospice.